#include #include #define OYUNALANI 12 #define GEMILIMIT 10 #define GEMIGENISLIK 6 #define DENEMELIMIT 30 #define BASTANDENEMELIMIT 90000 /* Sabitler ve Anlamlari */ /* --------------------- */ /* OYUNALANI : Oyun alaninin bir ayritinin genisligi. GEMILIMIT : Eklenebilecek gemi sayisinin ust limiti. GEMIGENISLIK : Bir geminin en fazla sahip olabilecegi uzunluk degeri. DENEMELIMIT : Programin rastgele gemi yerlesimi yaparken bir gemi yerlesemediginde sadece o gemiyi tekrar yerlestirmeye kac defa deneyecegini belirleyen sabit. BASTANDENEMELIMIT: Programin rastgele gemi yerlesimi yaparken bir gemi DENEMELIMIT kadar deneme- de yerlesemezse tum gemiler kac defa sifiradan baslayarak yerlestirmeyi dene- yeceginin ust limiti. Bu programda asagidaki limitler kolayca degistirilebilir: * OYUNALANI degiskeni degistirilerek oyunun oynandigi alan kolaylikla degistirilebilir. Bu yapi- lirken GEMILIMIT ve GEMIGENISLIK degerleri goz onune alinarak gemilerin yeni oyun alanina sigip sigmayacaginin kontrolunu yapmaniz oncelikle onemlidir. Program koordinat olarak harf (harfin ASCII kodu)'nu aldigi icin koordinat duzlemi teorik ola- rak limitsiz buyultulebilse de veri girisi Z'de son bulacagi icin en fazla 26 olabilir. Bu degerin 2'den kucuk olmamasi onerilir, 0 ya da negatif sayilar olamaz. * GEMILIMIT degiskeni degistirilerek eklenebilecek gemi sayisinin ust limiti kolaylikla degisti- rilebilir. Bu sabit en az 1 olmalidir. GEMIGENISLIK uzunlugunda GEMILIMIT'in OYUNALANI genis- ligindeki oyun alanina sigip sigmadiginin kontrolunu yapmaniz onemlidir. * GEMIGENISLIK degiskeni degistirilerek her geminin maksimum uzunluk limiti kolaylikla degistiri- lebilir. Bu sabit en az 1 olmalidir. GEMIGENISLIK uzunlugunda GEMILIMIT'in OYUNALANI genis- ligindeki oyun alanina sigip sigmadiginin kontrolunu yapmaniz onemlidir. * DENEMELIMIT degiskeni oyun alanina bir gemi yerlestirilemediginde oyun alaninin farkli bolge- lerine ayni gemiyi yerlestirmenin kac defa daha deneneceginin ust limitidir. Eger ust limit asilirsa BASTANDENEMELIMIT kadar defa tum gemiler sifirdan yerlestirilmeye calisilacaktir. Iki deger de asilirsa program "Yerlestiremedim." ifadesiyle kendini kapatacaktir. Bu degerleri arttirmak programi yavaslatabilirken gemilerin yerlesebilme olasiligini (eger yerlesme olasiligi 0'dan farkliysa) arttirir. Tum sabitler hakkinda daha ayrintili bilgiler raporda bulunabilir. */ void beklet() { /* Bu fonksiyonun tek amaci kullaniciyi bir tusa basana kadar bekletmek, ve sonra ekrani silmektir. */ printf("\nDevam etmek icin bir tusa basin."); getche(); system ("cls"); } void cheat (int *gemiler) { /* Bu fonksiyon herhangi bir yerde cagrilirsa ekrana gemilerin guncel durumunu cizer. Diger bir deyisle hile yapmaya yarayan bir fonksiyondur. Odev yaparken cok isime yaradi. Belki odev kontrolunde de kolaylik (gemiler nasil yerlestirilmis bakmak acisindan) diye silmek yerine burda birakiyorum. */ int sayac; int sayac2; system("cls"); printf("* "); for (sayac=1;sayac<=OYUNALANI;sayac++) { printf("%d ",sayac%10); } printf("\n"); for (sayac=0;sayac 90) { rakam = rakam%65; } return rakam; } int konum_gecerli (int konum) { /* KONUM degiskeninin oyun alanina ait bir koordinat olup olmadigini denetler. Ayrintili bilgi raporda bulunabilir. */ if (konum < OYUNALANI*OYUNALANI && konum >= 0) return 1; return 0; } int eleman(int satir, int sutun, int yatay_dikey) { /* SATIR satırına ve SUTUN sutuna ait noktanin bellekte hangi numarali dizinde tutuyor oldugunu geri gonderir. yatay_diket 1 olursa SATIR ve SUTUN yer degistirir. Ayrintili bilgi raporda bulunabilir. */ if (yatay_dikey == 0) { if (satir+1>OYUNALANI || sutun+1>OYUNALANI) return -1; return satir*OYUNALANI + sutun; } else { if (sutun+1>OYUNALANI || satir+1>OYUNALANI) return -1; return sutun*OYUNALANI + satir; } } int yerlestir(int *gemiuzunluk, int *gemiler, int *gemidurumu) { /* Gemileri oyun alanina yerlestirir. Ayrintili bilgi raporda bulunabilir. */ srand((unsigned) time(NULL)); // Sistem saatine göre rastgele /* Degisken tanimlamalari BASLANGICI */ int yon; int konum_yatay; int konum_dikey; int gemino; int sayac; int olmadi; int denemesayisi = 0; int denemesayisi_fatal = 0; /* Degisken tanimlamalari SONU */ system("cls"); printf("Gemiler rastgele yerlestirilirken lutfen bekleyin...\n"); gemino = 0; while(gemiuzunluk[gemino] != 0) { denemesayisi++; if(denemesayisi>DENEMELIMIT) { denemesayisi_fatal++; denemesayisi = 0; sifirla(gemiler); gemino = 0; /* Rastgele yerlesme durumunu goruntulemek icin commenti kaldirin */ // system("cls"); // printf("Deneme: (%d/%d)\narama devam ediyor...",denemesayisi_fatal * DENEMELIMIT,DENEMELIMIT*BASTANDENEMELIMIT); if(denemesayisi_fatal>BASTANDENEMELIMIT) { system("cls"); printf("Uzgunuz, girdiginiz degerlere ait bir yerlesim yok.\n Devam etmek icin bir tusa basin."); getche(); return -1; } } yon = rand()%2; konum_yatay = rand()%(OYUNALANI); konum_dikey = rand()%(OYUNALANI); /* 0 = Kuzey-Güney doğrultusu 1 = Doğu-Batı doğrultusu */ olmadi = 0; for(sayac=0;sayac GEMILIMIT) { printf("\nEn fazla %d gemi olmak uzere kac gemi yerlestirmek istediginizi giriniz: ",GEMILIMIT); scanf("%d",&gemisayi); } system("cls"); printf("Tesekkur ediyorum. Simdi bu %d geminin uzunluklarini sizden isteyecegim.\n",gemisayi); printf("Gemilerin uzunluklari 0'dan buyuk %d'den kucuk olmalidir.",GEMIGENISLIK+1); for (sayac=0;sayac GEMIGENISLIK) { printf("\n(%d/%d) %d. geminin uzunlugunu giriniz: ",sayac+1,gemisayi,sayac+1); scanf("%d",&gemiuzunluk[sayac]); } } if (yerlestir(gemiuzunluk,gemiler, gemidurumu) == -1) { // Gemiler yerleştirilemedi. return 0; } sayac = 0; while(gemiuzunluk[sayac] != 0) { // Gemiler bitene kadar atissayisi += gemiuzunluk[sayac]; sayac++; } atissayisi = atissayisi * 2; char yatay; int dikey; for (sayac=1;sayac<=atissayisi;sayac++) { ciz(gemiler); printf("\nOyun: (%d/%d)\n",sayac,atissayisi); switch (mesaj) { case 0: printf("Uzgunum, iskaladin."); break; case 1: printf("Tebrikler isabetli atis."); break; case 2: printf("Cok iyi! Gemi batti!"); break; case 3: printf("Acemi misiniz? Oraya daha once ates etmistiniz?"); break; } printf("\nGemi %d/%d",batikgemi,gemisayi); yatay = -1; dikey = -1; do { printf("\nAtis yapmak istediginiz koordinati giriniz: "); scanf("%c%d",&yatay,&dikey); } while(dikey < 1 || dikey > OYUNALANI || (yatay - 65) < 0 || (yatay - 64) > OYUNALANI); mesaj = (atis(gemiler,yatay-65,dikey-1,gemidurumu)); if (mesaj==2) { batikgemi++; } if (batikgemi == gemisayi) { system("cls"); printf("Tebrikler! Kazandiniz!"); beklet(); break; } } if (batikgemi != gemisayi) { system("cls"); printf("Uzgunum, kaybettiniz.\n Gemi dizilimi gormek icin bir tusa basin."); getche(); cheat(gemiler); } do { printf ("\nYeniden oynamak ister misiniz? (E-H)"); secenek = getche(); if (secenek == 'H' || secenek == 'h') { sag_serbest = 0; secenek = 'E'; } } while (secenek != 'E' && secenek != 'e'); system("cls"); } return 0; }