Restoranlar & Siparişler

Başlık da maşallah Melekler & Şeytanlar gibi oldu, neyse. 😄

Nesneye Dayalı Programlama dersinin ilk ödevini bu hafta teslim ettik. Bizden basit bir restoran yönetim sistemi yazmamız istendi. Tabii ki nesneleri, nesneler arası kalıtım (inheritance), çok şekillilik (polymorphism), arayüzler (interface) kullanarak!

Proje JAVA’da geliştirildi. Takım halinde, üç kişi geliştirdik. Bazılarımız NetBeans kullandı, bazılarımız Eclipse. Bazılarımız ise Windows 7’de Eclipse’i bir türlü çalıştıramayıp Windows XP sanal makinesi kurdu. (Ben)

EK1: Eclipse'i Windows 7'de çalıştıramama nedenim şuymuş: Ben Windows 7'yi 64 bit kurmuştum. Ancak Eclipse 32 bit bir uygulama olduğundan JDK 64-bit'in yanına, 32-bit JDK da yüklemek gerekiyormuş. Yükledim, kurtuldum.

Projede nesneler arası iletişim, kalıtım ve çok şekilliliğe örnek bulabilirsiniz. Program ayrıca 1.5 sürpriz yumurta içeriyor, belki onları da bulabilirsiniz. 😃

Programda üç tip kullanıcı için üç senaryo var: Yönetici, restoran ve kullanıcı ekleyip çıkartabiliyor. Restoran operatörü kullanıcının verdiği siparişleri onaylayıp kurye ile gönderiyor, yemek ve menü ekliyor. Müşteri ise sipariş veriyor.

Projenin kolay kontrolü için roller arası geçişi tek butona indirgedik. Ama normalde herkes kullanıcı adı ve şifresiyle girebilir. (User sınıfına User ve Pass eklenmesi yeterli olacaktır.)

Projenin kaynak kodlarını ve raporunu takım arkadaşlarım Gül Deliorman ve Özlem Gürses’in de onaylarını alarak burada paylaşıyorum.

Proje Hedeleri

Paketlerin ve sınıfların ne işe yaradığını proje raporunda bulabilirsiniz.

Herkese iyi günler.