💻 Bilgisayar, 😂 Eğlence, 💾 Programlama

Proje: Amiral Battı

İkinci algoritma projemiz amiral battı oyunuydu. Oldukça zevkli bir proje konusunun olması yanında özellikle gemi yerleştirme ve geminin batıp batmadığını kontrol eden algoritmalar can sıkıcıydı. Raporu ucu ucuna yetiştirmem de tadı tuzu oldu.

Programı çalıştırmadan önce Proje Açıklaması’nı okumanızı öneririm. (Ege BilMuh’cu olmayanlar ya da bilmeyenler)
Algoritmanın işleyişini anlamanızda yardımcı olması için raporumu okuyabilirsiniz. (şiddetle tavsiye edilir)
Oynun kaynak kodu umrunda olmayan ama oyunu oynamak isteyen kişiler için programın derlenmiş halini de yazının devamında bulabilirsiniz.

İşte benim çözümüm…

Kaynak kodunu incelemek ve fikir sahibi olmak amacıyla kullanabilirsiniz. Ama lütfen kaynak kodunu kopyala yapıştır yapmayalım, kendimize mal etmeyelim. Onun yerine nasıl çalıştığını inceleyip kavrama yoluna gidelim.

Bu proje 100 aldı.

Hepimize bol kaynak kodlu günler. =) Finallerde hepimize başarılar.

Kaynak kodunun bir kopyası aşağıdadır:

#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>

#define OYUNALANI 12
#define GEMILIMIT 10
#define GEMIGENISLIK 6
#define DENEMELIMIT 30
#define BASTANDENEMELIMIT 90000

/* Sabitler ve Anlamlari */
/* --------------------- */
/* OYUNALANI        : Oyun alaninin bir ayritinin genisligi.
   GEMILIMIT        : Eklenebilecek gemi sayisinin ust limiti.
   GEMIGENISLIK     : Bir geminin en fazla sahip olabilecegi uzunluk degeri.
   DENEMELIMIT      : Programin rastgele gemi yerlesimi yaparken bir gemi yerlesemediginde sadece o
                      gemiyi tekrar yerlestirmeye kac defa deneyecegini belirleyen sabit.
   BASTANDENEMELIMIT: Programin rastgele gemi yerlesimi yaparken bir gemi DENEMELIMIT kadar deneme-
                      de yerlesemezse tum gemiler kac defa sifiradan baslayarak yerlestirmeyi dene-
                      yeceginin ust limiti.

   Bu programda asagidaki limitler kolayca degistirilebilir:
    * OYUNALANI degiskeni degistirilerek oyunun oynandigi alan kolaylikla degistirilebilir. Bu yapi-
      lirken GEMILIMIT ve GEMIGENISLIK degerleri goz onune alinarak gemilerin yeni oyun alanina sigip
      sigmayacaginin kontrolunu yapmaniz oncelikle onemlidir.
      Program koordinat olarak harf (harfin ASCII kodu)'nu aldigi icin koordinat duzlemi teorik ola-
      rak limitsiz buyultulebilse de veri girisi Z'de son bulacagi icin en fazla 26 olabilir.
      Bu degerin 2'den kucuk olmamasi onerilir, 0 ya da negatif sayilar olamaz.
    * GEMILIMIT degiskeni degistirilerek eklenebilecek gemi sayisinin ust limiti kolaylikla degisti-
      rilebilir. Bu sabit en az 1 olmalidir. GEMIGENISLIK uzunlugunda GEMILIMIT'in OYUNALANI genis-
      ligindeki oyun alanina sigip sigmadiginin kontrolunu yapmaniz onemlidir.
    * GEMIGENISLIK degiskeni degistirilerek her geminin maksimum uzunluk limiti kolaylikla degistiri-
      lebilir. Bu sabit en az 1 olmalidir. GEMIGENISLIK uzunlugunda GEMILIMIT'in OYUNALANI genis-
      ligindeki oyun alanina sigip sigmadiginin kontrolunu yapmaniz onemlidir.
    * DENEMELIMIT degiskeni oyun alanina bir gemi yerlestirilemediginde oyun alaninin farkli bolge-
      lerine ayni gemiyi yerlestirmenin kac defa daha deneneceginin ust limitidir. Eger ust limit
      asilirsa BASTANDENEMELIMIT kadar defa tum gemiler sifirdan yerlestirilmeye calisilacaktir.
      Iki deger de asilirsa program "Yerlestiremedim." ifadesiyle kendini kapatacaktir.
      Bu degerleri arttirmak programi yavaslatabilirken gemilerin yerlesebilme olasiligini (eger
      yerlesme olasiligi 0'dan farkliysa) arttirir.

      Tum sabitler hakkinda daha ayrintili bilgiler raporda bulunabilir.

*/

void beklet() {
    /* Bu fonksiyonun tek amaci kullaniciyi bir tusa basana kadar
       bekletmek, ve sonra ekrani silmektir.                      */
    printf("\nDevam etmek icin bir tusa basin.");
    getche();
    system ("cls");
}

void cheat (int *gemiler) {

    /*
       Bu fonksiyon herhangi bir yerde cagrilirsa ekrana gemilerin
       guncel durumunu cizer. Diger bir deyisle hile yapmaya yarayan
       bir fonksiyondur. Odev yaparken cok isime yaradi. Belki odev
       kontrolunde de kolaylik (gemiler nasil yerlestirilmis bakmak
       acisindan) diye silmek yerine burda birakiyorum.               */

    int sayac;
    int sayac2;

    system("cls");

    printf("* ");
    for (sayac=1;sayac<=OYUNALANI;sayac++) {
        printf("%d ",sayac%10);
    }
    printf("\n");

    for (sayac=0;sayac<OYUNALANI;sayac++) {
        printf("%c ",rakam_to_harf(sayac));
        for (sayac2=0;sayac2<OYUNALANI;sayac2++) {
            switch (gemiler[sayac*OYUNALANI+sayac2]) { // Konumdaki geminin durmunu al
                case 0: // Haritanın o kısmı boş.
                    printf("0 ");
                    break;
                case 1: // O kısımda gemi var ama vurulmamış.
                    printf("X ");
                    break;
                case 2: // O kısımda gemi var vurulmuş ama batırılmamış.
                    printf("I ");
                    break;
                case 3: // O kısımda gemi var veeeeeeeeee artık yok çünkü batırılmış.
                    printf("B ");
                    break;
                case 4:
                    printf("K "); // Karavana
                    break;
            }
        }
        printf("\n");
    }

    beklet();
}

void ciz(int *gemiler) {

    /* Bu fonksiyon gemiler dizisinde yer alan gemi yerlesim
       ve gemi durumu bilgilerini kullanarak guncel oyun ala-
       nini ekrana cizer.                                      */

    int sayac;
    int sayac2;

    // Koordinant ekseninin üst kısmının çizimi
    system("cls");
    printf("\n* ");
    for (sayac=1;sayac<=OYUNALANI;sayac++) {
        printf("%d ",sayac%10);
    }
    printf("\n");
    // Bitti

    for (sayac=0;sayac<OYUNALANI;sayac++) {
        printf("%c ",rakam_to_harf(sayac)); // Harf ekseninin ekrana yazma
        for (sayac2=0;sayac2<OYUNALANI;sayac2++) {
            switch (gemiler[sayac*OYUNALANI+sayac2]) { // Konumdaki geminin durmunu al
                case 0: // Haritanın o kısmı boş.
                case 1: // O kısımda gemi var ama vurulmamış.
                    printf("0 ");
                    break;
                case 2: // O kısımda gemi var vurulmuş ama batırılmamış.
                    printf("I ");
                    break;
                case 3: // O kısımda gemi var veeeeeeeeee artık yok çünkü batırılmış.
                    printf("B ");
                    break;
                case 4:
                    printf("K "); // Karavana
                    break;
            }
        }
        printf("\n");

    }
    printf("\n");

}

int rakam_to_harf (int rakam) {

    /* RAKAM degiskeninde gelen rakamin hangi harfe karsilik gel-
       digini geri gonderir.

       Ayrintili bilgi raporda bulunabilir.                        */

    rakam = rakam + 65;
    if (rakam > 90) {
        rakam = rakam%65;
    }

    return rakam;

}

int konum_gecerli (int konum) {

    /* KONUM degiskeninin oyun alanina ait bir koordinat olup
       olmadigini denetler.

       Ayrintili bilgi raporda bulunabilir.                        */

    if (konum < OYUNALANI*OYUNALANI && konum >= 0) return 1;
    return 0;

}

int eleman(int satir, int sutun, int yatay_dikey) {

    /* SATIR satırına ve SUTUN sutuna ait noktanin bellekte
       hangi numarali dizinde tutuyor oldugunu geri gonderir.
       yatay_diket 1 olursa SATIR ve SUTUN yer degistirir.

       Ayrintili bilgi raporda bulunabilir.                        */

    if (yatay_dikey == 0) {
        if (satir+1>OYUNALANI || sutun+1>OYUNALANI) return -1;
        return satir*OYUNALANI + sutun;
    } else {
        if (sutun+1>OYUNALANI || satir+1>OYUNALANI) return -1;
        return sutun*OYUNALANI + satir;
    }

}

int yerlestir(int *gemiuzunluk, int *gemiler, int *gemidurumu) {

    /* Gemileri oyun alanina yerlestirir.

       Ayrintili bilgi raporda bulunabilir.                        */

    srand((unsigned) time(NULL)); // Sistem saatine göre rastgele

    /* Degisken tanimlamalari BASLANGICI */
    int yon;
    int konum_yatay;
    int konum_dikey;
    int gemino;
    int sayac;
    int olmadi;
    int denemesayisi = 0;
    int denemesayisi_fatal = 0;
    /* Degisken tanimlamalari SONU */

    system("cls");
    printf("Gemiler rastgele yerlestirilirken lutfen bekleyin...\n");
    gemino = 0;
    while(gemiuzunluk[gemino] != 0) {

        denemesayisi++;

        if(denemesayisi>DENEMELIMIT) {
            denemesayisi_fatal++;
            denemesayisi = 0;
            sifirla(gemiler);
            gemino = 0;

            /* Rastgele yerlesme durumunu goruntulemek icin commenti kaldirin */
            // system("cls");
            // printf("Deneme: (%d/%d)\narama devam ediyor...",denemesayisi_fatal * DENEMELIMIT,DENEMELIMIT*BASTANDENEMELIMIT);

            if(denemesayisi_fatal>BASTANDENEMELIMIT) {
                system("cls");
                printf("Uzgunuz, girdiginiz degerlere ait bir yerlesim yok.\n Devam etmek icin bir tusa basin.");
                getche();
                return -1;
           }
        }

        yon = rand()%2;
        konum_yatay = rand()%(OYUNALANI);
        konum_dikey = rand()%(OYUNALANI);

        /* 0 = Kuzey-Güney doğrultusu
           1 = Doğu-Batı doğrultusu    */


        olmadi = 0;


        for(sayac=0;sayac<gemiuzunluk[gemino];sayac++) {

            if(konum_gecerli(eleman(konum_yatay+sayac,konum_dikey,yon))) { // Harita disina tasiyorsa
                if (gemiler[eleman(konum_yatay+sayac,konum_dikey,yon)] != 0) { // Gemiyle cakisiyosa
                    olmadi = 1;
                }
            } else {
               olmadi = 1;
            }

            if (konum_dikey%OYUNALANI != 0) { //en solda değilse
                if(konum_gecerli(eleman(konum_yatay+sayac,konum_dikey-1,yon))) {
                    if (gemiler[eleman(konum_yatay+sayac,konum_dikey-1,yon)] != 0) { // Solunda gemi var
                        olmadi = 1;
                    }
                }
            }

            if ((konum_dikey+1)%OYUNALANI != 0) { //en sağda değilse
                if(konum_gecerli((eleman(konum_yatay+sayac,konum_dikey+1,yon)))) {
                    if (gemiler[eleman(konum_yatay+sayac,konum_dikey+1,yon)] != 0) { // Sağında gemi var
                        olmadi = 1;
                    }
                }
            }
        }

        if (konum_dikey%OYUNALANI != 0) { //en solda değilse
            if(konum_gecerli(eleman(konum_yatay-1,konum_dikey-1,yon))) {
                if (gemiler[eleman(konum_yatay-1,konum_dikey-1,yon)] != 0) { // Sol üst çaprazda gemi var
                    olmadi = 1;
                }
            }
        }

        if ((konum_dikey+1)%OYUNALANI != 0) { //en sağda değilse
            if(konum_gecerli(eleman(konum_yatay-1,konum_dikey+1,yon))) {
                if (gemiler[eleman(konum_yatay-1,konum_dikey+1,yon)] != 0) { // Sağ üst çaprazda gemi var
                    olmadi = 1;
                }
            }
        }

        if(konum_gecerli(eleman(konum_yatay-1,konum_dikey,yon))) {
            if (gemiler[eleman(konum_yatay-1,konum_dikey,yon)] != 0) { // Üstte gemi var
                olmadi = 1;
            }
        }


        if(konum_gecerli(eleman(konum_yatay + gemiuzunluk[gemino],konum_dikey,yon))) {
            if (gemiler[eleman(konum_yatay + gemiuzunluk[gemino],konum_dikey,yon)] != 0) { // Altında gemi var
                olmadi = 1;
            }
        }

        if (konum_dikey%OYUNALANI != 0) { //en solda değilse
            if(konum_gecerli(eleman(konum_yatay + gemiuzunluk[gemino],konum_dikey-1,yon))) {
                if (gemiler[eleman(konum_yatay + gemiuzunluk[gemino],konum_dikey-1,yon)] != 0) { // Sol altında gemivar
                    olmadi = 1;
                }
            }
        }

        if ((konum_dikey+1)%OYUNALANI != 0) { //en sağda değilse
            if(konum_gecerli(eleman(konum_yatay + gemiuzunluk[gemino],konum_dikey+1,yon))) {
                if (gemiler[eleman(konum_yatay + gemiuzunluk[gemino],konum_dikey+1,yon)] != 0) { // Sağ altında gemivar
                    olmadi = 1;
                }
            }
        }


        if (olmadi != 1) { // gemi kurala uygunsa

            for(sayac=0;sayac<gemiuzunluk[gemino];sayac++) { // gemiyi belleğe at
                gemiler[eleman(konum_yatay+sayac,konum_dikey,yon)] = 1;
                gemidurumu[GEMIGENISLIK*gemino + sayac] = eleman(konum_yatay+sayac,konum_dikey,yon);
            }

            denemesayisi = 0;
            gemino++;
        }

    }

    // cheat(gemiler); // Gemilerin yerleşimini görmek için bu satırın commentini kaldırın.
    return 0;
}

int sifirla(int *gemiler) {

    int sayac;

    for (sayac=0;sayac<OYUNALANI*OYUNALANI;sayac++) {
        gemiler[sayac] = 0;
    }

}

int atis(int *gemiler, int yatay, int dikey, int *gemidurumu) {

    int sayac;
    int sayac2;
    int gemino;
    int tamam;

    switch(gemiler[eleman(yatay,dikey,0)]) {
        case 0: // Bosluga ates etti (sanssiz)
            gemiler[eleman(yatay,dikey,0)] = 4;
            return 0;
        case 1: // Gemiyi vurdu! nhahahaha, acaba batti mi?

            gemiler[eleman(yatay,dikey,0)] = 2;

            for (sayac=0;sayac<GEMILIMIT;sayac++) {
                for (sayac2=0;sayac2<GEMIGENISLIK;sayac2++) {
                    if (gemidurumu[sayac*GEMIGENISLIK+sayac2] == eleman(yatay,dikey,0)) {
                        gemino = sayac;
                        break;
                    }
                }
            }

            tamam = 1;
            for (sayac=0;sayac<GEMIGENISLIK;sayac++) {
                if (gemidurumu[GEMIGENISLIK*gemino + sayac] != -1) {
                    if (gemiler[gemidurumu[GEMIGENISLIK*gemino + sayac]] == 1) { // Gemi daha batmadi.
                        tamam = 0;
                        break;
                    }
                }
            }

            if (tamam == 1) {
                for (sayac=0;sayac<GEMIGENISLIK;sayac++) {
                    if (gemidurumu[GEMIGENISLIK*gemino + sayac] != -1) {
                        gemiler[gemidurumu[GEMIGENISLIK*gemino + sayac]] = 3;
                    }
                }
                return 2;
            }

            return 1;
        default:
            return 3;
    }

}

int main() {
    /* Acilis yazilari BASLANGICI */
    printf("Umut BENZER\n");
    printf("05-06-7670\n");
    printf("Ege Universitesi Bilgisayar Muhendisligi 1. Sinif\n");
    printf("https://ubenzer.com\n");
    printf("Amiral Batti 1.0\n\n");
    /* Acilis yazilari SONU */

    int gemisayi;
    int gemiuzunluk [GEMILIMIT+1];
    int sayac,sayac2;
    int gemiler[OYUNALANI*OYUNALANI];
    int atissayisi;
    int gemidurumu[GEMILIMIT*GEMIGENISLIK];
    int mesaj;
    int batikgemi;
    int secenek;
    int sag_serbest = 1;

    while (sag_serbest != 0) {

        sifirla(gemiler);
        atissayisi = 0;
        gemisayi = 0;
        batikgemi = 0;
        mesaj = -1;

        for (sayac=0;sayac<GEMILIMIT+1;sayac++) {
            gemiuzunluk[sayac] = 0;
        }

        for (sayac=0;sayac<GEMILIMIT*GEMIGENISLIK;sayac++) {
            gemidurumu[sayac] = -1;
        }

        printf("Amiral batti oyununa hosgeldiniz.\n");
        printf("Oyuna baslamadan gemileri yerlestirmek zorundayim.");

        while (gemisayi < 1 || gemisayi > GEMILIMIT) {
            printf("\nEn fazla %d gemi olmak uzere kac gemi yerlestirmek istediginizi giriniz: ",GEMILIMIT);
            scanf("%d",&gemisayi);
        }

        system("cls");
        printf("Tesekkur ediyorum. Simdi bu %d geminin uzunluklarini sizden isteyecegim.\n",gemisayi);
        printf("Gemilerin uzunluklari 0'dan buyuk %d'den kucuk olmalidir.",GEMIGENISLIK+1);

        for (sayac=0;sayac<gemisayi;sayac++) {

            while(gemiuzunluk[sayac] < 1 || gemiuzunluk[sayac] > GEMIGENISLIK) {
                printf("\n(%d/%d) %d. geminin uzunlugunu giriniz: ",sayac+1,gemisayi,sayac+1);
                scanf("%d",&gemiuzunluk[sayac]);
            }

        }

        if (yerlestir(gemiuzunluk,gemiler, gemidurumu) == -1) { // Gemiler yerleştirilemedi.
            return 0;
        }

        sayac = 0;
        while(gemiuzunluk[sayac] != 0) { // Gemiler bitene kadar
            atissayisi += gemiuzunluk[sayac];
            sayac++;
        }

        atissayisi = atissayisi * 2;

        char yatay;
        int dikey;

        for (sayac=1;sayac<=atissayisi;sayac++) {
            ciz(gemiler);
            printf("\nOyun: (%d/%d)\n",sayac,atissayisi);

            switch (mesaj) {
                case 0:
                    printf("Uzgunum, iskaladin.");
                    break;
                case 1:
                    printf("Tebrikler isabetli atis.");
                    break;
                case 2:
                    printf("Cok iyi! Gemi batti!");
                    break;
                case 3:
                    printf("Acemi misiniz? Oraya daha once ates etmistiniz?");
                    break;
            }

            printf("\nGemi %d/%d",batikgemi,gemisayi);

            yatay = -1;
            dikey = -1;
            do {
                printf("\nAtis yapmak istediginiz koordinati giriniz: ");
                scanf("%c%d",&yatay,&dikey);
            } while(dikey < 1 || dikey > OYUNALANI || (yatay - 65) < 0 || (yatay - 64) > OYUNALANI);

            mesaj = (atis(gemiler,yatay-65,dikey-1,gemidurumu));
            if (mesaj==2) {
                batikgemi++;
            }

            if (batikgemi == gemisayi) {
                system("cls");
                printf("Tebrikler! Kazandiniz!");
                beklet();
                break;
            }
        }

        if (batikgemi != gemisayi) {
            system("cls");
            printf("Uzgunum, kaybettiniz.\n Gemi dizilimi gormek icin bir tusa basin.");
            getche();
            cheat(gemiler);
        }

        do {
            printf ("\nYeniden oynamak ister misiniz? (E-H)");
            secenek = getche();
            if (secenek == 'H' || secenek == 'h') {
                sag_serbest = 0;
                secenek = 'E';
            }
        } while (secenek != 'E' && secenek != 'e');
        system("cls");

    }
    return 0;
}

Proje: Amiral Battı 8 yorum aldı.

  1. bitti yani sonunda ödev..o ödevin bitiriliş halini biliyorum daa heheee süper ortamdı değeel mi umut:))

  2. Kodları özenerek ve emek vererek yazdığını belli ediyorsun. Bu yönden seni tebrik ediyorum.

    Bu arada Ege'de okuyup proje yapacaklar için de güzel bir copy-paste kaynağı.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir